Pierwsze spotkanie Koordynatorów ds. Dostępności w województwie śląskim

Już wkrótce odbędzie się wyjątkowe wydarzenie, które zainicjuje nowy etap współpracy na rzecz dostępności w regionie.
Pan Tomasz Jakubiec – Przewodniczący Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością Województwa Śląskiego przy honorowym wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej zaprasza na Pierwsze Spotkanie Koordynatorów ds. Dostępności z województwa śląskiego.
Spotkanie zaplanowano na 6 października 2025 r. (poniedziałek), godz. 10:00, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego (Sala Sejmu Śląskiego), ul. J. Ligonia 46, Katowice.
Spotkanie zgromadzi przedstawicieli instytucji publicznych oraz samorządów odpowiedzialnych za wdrażanie i monitorowanie standardów dostępności w swoich jednostkach.
Celem wydarzenia jest stworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń, omówienia wyzwań na rzecz dostępności w województwie śląskim.
Spotkanie ma na celu nie tylko integrację środowiska koordynatorów, ale również budowanie silnej regionalnej sieci współpracy, która będzie wspierać wdrażanie rozwiązań dostępnych dla wszystkich mieszkańców.
Serdecznie zapraszamy wszystkich Koordynatorów ds. Dostępności z województwa śląskiego do udziału w tym ważnym wydarzeniu.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: sejmikniepelnosprawni@slaskie.pl do dnia 2 października 2025 r., podając:
- imię i nazwisko,
- jednostkę, w której pełnicie funkcję Koordynatora ds. Dostępności,
- informacje o ewentualnych szczególnych potrzebach organizacyjnych.
Plan spotkania
10:00 – 10:10 Otwarcie i przywitanie gości – Pan Tomasz Jakubiec – Przewodniczący Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością Województwa Śląskiego
- Pan Rafał Adamczyk – Członek Zarządu Województwa Śląskiego
- Pan Michał Kopański – Wicewojewoda Śląski
10:10 – 10:30 Panel tematyczny: "Czas od 2019 roku po obowiązku zatrudnienia koordynatora dostępności – gdzie jesteśmy?"
- Pani Magdalena Olszewska – Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
- Pani Izabela Leszczyniak – Koordynator ds. dostępności Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego
10:30 – 11:00 Prezentacja dobrych praktyk
- Jak efektywnie tworzyć mapę potrzeb w urzędzie? – Pani Katarzyna Granda - koordynator ds. dostępności powiat pszczyński
- Współpraca z osobami z niepełnosprawnościami – przykłady lokalnych działań – Pan Piotr Czarnota - ekspert ds. dostępności, wykładowca, praktyk
11:00 – 11:10 Przedstawienie dyrektyw UE – Pani Izabela Mrochen – Radna Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością Województwa Śląskiego
11:10 – 11:30 Dyskusja moderowana / pytania z sali – Pan Rafał Kwapuliński – Radny Sejmiku Osób z Niepełnosprawnością – prowadzący dyskusję
11:30 Podsumowanie i zakończenie spotkania
Kontakt w sprawach organizacyjnych:
tel. 32 77 44 090, e-mail: sejmikniepelnosprawni@slaskie.pl